PPC reklama - co to je?

13.11.2016

PPC je zkratka z anglického výrazu Pay Per Click (platba za klik) a znamená, že platíte pouze za to, když návštěvník klikne na Váš inzerát a vstoupí tak na Vaši stránku. 

PPC reklama jsou tedy inzeráty, které se zobrazuji ve vyhledávačích nahoře a po pravé straně přirozených výsledků vyhledávání.

Ukázka inzerátu systému sklik na seznam.cz
Ukázka inzerátu systému sklik na seznam.cz


Kdy a proč má smysl platit PPC reklamní kampaně?

PPC reklama je velmi vhodné řešení například:

  1. při spuštění nového webu
  2. pro překonání období, než se web začne zobrazovat v přirozených výsledcích
  3. když má stránka málo zpětných odkazů
  4. při veliké konkurenci na určité klíčové slovo
  5. při časově omezené akci nebo nabídce, která by se jinak nedala propagovat
  6. když se Vám prostě nedaří dostat web na první stranu vyhledávačů


Můžete platit pouze některý systém nebo všechny, podle potřeby:

  • Google AdWords
  • sKlik
  • Facebook
  • Etarget

Podle návodů v jednotlivých systémech se Vám může zdát, že spustit a nastavit PPC kampaň je hračka. Zkuste to a třeba se Vám to povede. Většinou ale buď:

  • příjdete za tři dny o všechny vložené peníze aniž někdo něco koupí
  • na stránky stejně nikdo nepříjde z důvodu nevhodných textů v inzerátech
  • budete platit zbytečně nesmyslně vysoké částky za klik 
  • Vaše inzeráty se nebudou zobrazovat 
  • zabijete tím spoustu času

Pokud se s tím nechcete sami trápit, můžeme Vám profesionální PPC kampaň zajistit.