
8 tipů pro dokonalou optimalizaci článků, tak aby se zobrazovaly na 1. pozici vyhledávačů
Jeden z doporučovaných způsobů propagace na internetu je psát články o vašich službách, produktech či řešeních. Tyto články se potom publikují na jiných navštěvovaných webech nebo na vašem blogu.
Aby to však mělo smysl a zájemci článek našli, musí se tyto zobrazovat na horních pozicích vyhledávačů na klíčovou frázi.
Zde se dozvíte, kde všude musí být klíčové slovo - fráze v článku napsána, aby se umístil na horní pozici vyhledávačů a přivedl tak ty správné zájemce o to, co nabízíte.
Klíčové slovo musí být uvedeno ideálně vždy na začátku jako první na těchto pozicích:
1. v adrese článku - URL
Klíčové slovo by mělo být obsaženo v url adrese stránky, kde bude váš článek. Ideálně na začátku, hned za hlavní doménou.
2. v title stránky
Klíčové slovo by mělo být obsaženo i v title stránky, kde bude váš článek. Ideálně na začátku, před dalším textem. Title by neměl být delší než cca 77 znaků.
3. v nadpisu článku
Vložte klíčová slova do nadpisu vašeho článku. Pokud je možné, snažte se klíčová slova umístit na začátek nadpisu.
4. v úvodním odstaveci
Vložte klíčová slova do úvodního odstavce - perexu vašeho článku. I zde platí pravidlo, že čím blíže k začátku se klíčové slovo nachází, tím je to z hlediska optimalizace lepší.
5. v obrázku
Klíčová slova vložte do titulku obrázku vašeho článku tak, aby se zobrazilo pod daným obrázkem.
6. v obsahu textu
V samotném textu článku použijte vícekrát klíčová slova. Pozor! Důležité je to s opakováním klíčových slov v textu nepřehnat. Klíčová slova používejte v textu tak, aby to vypadalo přirozeně.
7. v podnadpisu
Klíčová slova opakujte alespoň v jednom podtitulu v rámci článku.
8. v odkazu
V rámci článku odkažte na jiný článek (články) nebo jiný web, který souvisí s tématikou vašeho článku a čtenáři pomůže více porozumět tématu.
Odkaz na článek sdílejte na sociálních sítích a můžete jej i olinkovat - vložit do linkovacích služeb typu linkuj.cz
Upozornění
V dokumentu jsou vypsány viditelné faktory optimalizace článku, které vám pomohou, aby se váš článek ve výsledcích vyhledávání zobrazil výše. Tuto optimalizaci však nedělejte násilně a na úkor čtenářské přívětivosti. Vždy dejte přednost vyššímu komfortu čtenáře než optimalizaci článku.