Jak psát články do blogu aby se zobrazovaly na 1. straně vyhledávačů

09.03.2022

Jeden z doporučovaných způsobů propagace na internetu je psát články o vašich službách, produktech či řešeních. Tyto články se potom publikují na jiných navštěvovaných webech nebo na vašem blogu.

Je to ideální způsob, jak na web dostat další klíčová slova.


Předpokladem je, že máte hotovou analýzu klíčových slov a budete cílit na slova s rozumnou hledaností. Na nehledaná slova nemá cenu cílit. Analýzu klíčových slov můžete udělat pomocí nástroje collabim

Je potřeba si uvědomit, že další přínos článků je ten, že z klíčového slova v tom článku je třeba odkázat na stránku webu, kde danou službu nabízíte.

Také odkažte na url tohoto nového článku z několika stránek Vašeho webu z těch klíčových slov, která odpovídají tématu tohoto nového článku. Například ze stránky, kde produkt nebo službu nabízíte odkažte na stránku v blogu, kde je podrobnější popis výhod nebo recenze, či studie daného produktu či služby.

Které stránky jsou vhodné na odkázání zjistíte pomocí tohoto příkazu zadaného do hledacího pole v google:

in site:url-vaseho-webu.cz "klíčové slovo"

Zobrazí se Vám seznam všech stránek z Vašeho webu, které obsahují toto klíčové slovo.

Pokud tedy články na blog již píšete, a vhodné klíčové slovo v textu článku chybí, je potřeba ho tam do nějaké věty doplnit, nebo vložit další novou větu s tím klíčovým slovem do článku.

Je to velmi důležité ze dvou důvodů

  1. Zvyšujete počet interních zpětných odkazů webu.
  2. Umožníte čtenáři jedním klikem se dostat na místo na webu, kde se služba nebo zboží jehož výhodu nebo přínos popisujete, nachází. Potom by odkaz měl být v poslední větě nebo na konci, aby čtenář z článku neutíkal někde v půlce.

Aby to však celé mělo smysl a zájemci článek našli, musí se tyto zobrazovat na horních pozicích vyhledávačů na klíčovou frázi.

Zde se dozvíte, kde všude musí být klíčové slovo - fráze v článku napsána, aby se umístil na horní pozici vyhledávačů a přivedl tak ty správné zájemce o to, co nabízíte.


Klíčové slovo by mělo být uvedeno ideálně vždy na začátku jako první na těchto pozicích:

1. v adrese článku - URL

Klíčové slovo by mělo být obsaženo v url adrese stránky, kde bude váš článek. Ideálně na začátku, hned za hlavní doménou.

2. v title stránky

Klíčové slovo by mělo být obsaženo i v title stránky, kde bude váš článek. Ideálně na začátku,  před dalším textem. Title by neměl být delší než cca 77 znaků. Název firmy, pokud ho tam musíte mermomocí mít, dejte až nakonec. URL v title je nesmysl.

3. v nadpisu článku

Vložte klíčová slova do hlavního nadpisu h1 vašeho článku. Pokud je možné, snažte se klíčová slova umístit na začátek nadpisu.

4. v úvodním odstavci

Vložte klíčová slova do úvodního odstavce - perexu vašeho článku. I zde platí pravidlo, že čím blíže k začátku se klíčové slovo nachází, tím je to z hlediska optimalizace lepší.

5. v obrázku

Klíčová slova vložte do titulku obrázku vašeho článku tak, aby se zobrazilo u obrázku.

6. v obsahu textu

V samotném textu článku použijte vícekrát klíčová slova. Pozor! Důležité je to s opakováním klíčových slov v textu nepřehnat. Klíčová slova používejte v textu tak, aby to vypadalo přirozeně.

7. v podnadpisu

Klíčová slova opakujte alespoň v jednom podtitulu v rámci článku.

8. v odkazu

V rámci článku odkažte na jiný článek (články) nebo jiný web, který souvisí s tématikou vašeho článku a čtenáři pomůže více porozumět tématu. V případě článku na vašem blogu odkažte do svého webu, kde je možné to koupit nebo objednat


Odkaz na článek sdílejte na sociálních sítích a můžete jej i olinkovat - vložit do linkovacích služeb typu linkovaci-sluzba.cz 


Upozornění 

V dokumentu jsou vypsány viditelné faktory optimalizace článku, které vám pomohou, aby se váš článek ve výsledcích vyhledávání zobrazil výše. Tuto optimalizaci však nedělejte násilně a na úkor čtenářské přívětivosti. Vždy dejte přednost vyššímu komfortu čtenáře než optimalizaci článku.

Někdy se nedají uplatnit všechna doporučení, nejdůležitější místo pro klíčové slovo je potom titulek, nadpis a text článku.

Pokud si nechcete články do blogu psát sami, můžete je objednat u nás.