Případová studie: Jak jsme díky SEO a změně několika slov pomohli malé firmě k milionovým tržbám

07.11.2021

Na jaře 2020 si Martin Kusiak sám postavil web kontejnery-mk.cz pomocí nástroje na tvorbu webů webnode a začal hledat zůsoby, jak dostat na web zákazníky a zájemce o nákup kontejnerů. 

6.6.2020 na facebooku narazil na mojí reklamu, koupil si e-book Tři zabijáci pozic a k němu zkušební SEO balíček pro nové zákazníky. 

V té době měl jako začínající podnikatel poměrně malý rozpočet a navíc nevěděl, jak bude  spolupráce na optimalizaci webu probíhat. V e-booku sice zjistil, jak by měl postupovat ale sám na to neměl dost trpělivosti. Navíc mu spoustu času zabírala samotná práce kolem začínající firmy.

Oslovil mě tedy a domluvili jsme se, že mu s pomůžu získat více zákazníků a zvýšit tak prodeje. Web v té době nebyl ve vyhledávačích na žádných pozicích, neměl návštěvnost a tím pádem ani objednávky. 

Aby měl co nejvíce informací o návštěvnících, si Martin sám aktivoval účet na Google Analytics.

Jako první jsem udělal analýzu klíčových slov abych zjistil, které výrazy jsou hledané, na které tedy cílit a na které ne.

Při analýze webu jsem zjistil, že Martin Kusiak cílil na příliš obecný výraz "lodní kontejnery". Navíc to slovní spojení neměl uvedené na všech potřebných místech.

Výraz "lodní kontejnery" má totiž poměrně velikou hledanost 3600 x na google a 5090 x na seznamu a proto by na něj stoupal velmi dlouho. Také by riskoval, že se na něj stejně na 1. stranu vyhledávačů mezi TOP 10 jen tak nedostane a tím pádem by opět neměl dost zákazníků.

Dále analýza klíčových slov odhalila, že nejlepší klíčová slova, která skutečně přivádí zákazníky na web budou:

  • "lodní kontejnery prodej" - měsíční hledanost 390x google, 72x seznam
  • "prodej lodních kontejnerů" - měsíční hledanost 170x google, 60x seznam
  • "pronájem lodních kontejnerů" - měsíční hledanost 20x google, 2x seznam


Martin Kusiak souhlasil s mým doporučením změny cílení z klíčového slova "lodní kontejnery" na "prodej lodních kontejnerů" a přidali jsme i cílení na další klíčová slova "lodní kontejnery prodej" a "pronájem lodních kontejnerů".

Udělal jsem mu patřičné opravy na webu - opravil jsem title, nadpisy h1 a přidali jsme uvedená klíčová slova do textu webu.

Poté jsme realizovali první SEO balíček, jehož výsledek můžete vidět dole na grafu za období od 1.6.2020 do 28.6.2020. 

Je na něm vidět, že google reagoval rychleji než seznam.cz a zhruba po týdnu stránku začal indexovat a posouvat nahoru. Seznam se přidal za další cca týden rovnou skokovým nárůstem na 1. stranu.


Graf z Collabimu - vzestup pozice webu kontejnery-mk.cz od 1.6.2020 do 28.6.2020.
Graf z Collabimu - vzestup pozice webu kontejnery-mk.cz od 1.6.2020 do 28.6.2020.

Když Martin Kusiak viděl průběh prací a že pozice webu začaly skokově stoupat, souhlasil s mým návrhem na pravidelnou aplikaci dalších, výkonnějších SEO balíčků. 

Cílem bylo aby se web dostal na horní pozice obou vyhledávačů co nejrychleji a mohl tak dříve oslovit více dalších zájemců o kontejnery. 

Začali jsme tedy pravidelně realizovat SEO balíček, který měl následující obsah:

  • 3x tematický článek s odkazem na stránku, která je optimalizovaná na klíčové slovo
  • 3x publikace tohoto článku do tematicky vhodných webů
  • 30x linkování stránky do linkovacích služeb typu linkuj.cz
  • 2 zpětné odkazy z komentářů na dané téma
  • 2 zpětné odkazy z diskusních fór na dané téma


Na obrázku dole je vidět graf za období od června 2021 do listopadu 2021, dokumentující vzestup z nuly až k dosažení pozic na TOP 10.  Z grafu je patrné, že již v srpnu 2020 byl na seznam.cz na skvělé 3. pozici ale na google bylo třeba aplikovat několik dalších SEO balíčků, než web vystoupal na 5. pozici. 

Graf z Collabimu - vývoj pozic ve vyhledávačích od 1.6.2021 do 1.11.2021
Graf z Collabimu - vývoj pozic ve vyhledávačích od 1.6.2021 do 1.11.2021


Na grafech níže je vidět vzestup na další klíčová slova "pronájem lodních kontejnerů" a "lodní kontejnery prodej" na která jsme cílili během probíhajících optimalizačních prací.

Graf vývoje pozic z Collabimu kw "pronájem lodních kontejnerů"
Graf vývoje pozic z Collabimu kw "pronájem lodních kontejnerů"
Graf vývoje pozic z Collabimu kw "lodní kontejnery prodej"
Graf vývoje pozic z Collabimu kw "lodní kontejnery prodej"

Když konkurence zjistila, že se mezi ně "vecpal" nový web, začala také pracovat na upevňování a zlepšování pozic, díky čemu se začal předtím pravidelný vzestup na google rozkývávat mírně dolů a nahoru. 

I když konkurečnost daných klíčových slov není tak vysoká, tak abychom těmto výkyvům předešli, pravidelně jednou měsíčně i nadále aplikujeme udržovací SEO balíček, který pomáhá udržovat či vyrovnávat případný pokles pozic.


Malá společnost Martina Kusiaka z ostravského kraje mezitím vyrostla na firmu s mezinárodním přesahem, která obchoduje na světových burzách kontejnerů. Má překladiště ve všech přístavech po celém světě, kde to má pro jeho společnost a jeho klienty smysl.

Osobně bych řekl, že už je za vodou...


Publikováno se svolením Martina Kusiaka 


Pokud Vás výše uvedená případová studie zaujala a chtěli byste také pomoct s webem, 

není nic jednoduššího, než mi napsat nebo se rovnou zarezervovat na konzultaci.


Já se na Váš web podívám a poradím nejlepší způsob, jak dosáhnout zvýšení prodeje z webu.

Je to zdarma

Nemusíte nic kupovat, pouze se dozvíte, co se dá s webem dělat, aby Vám více vydělával.