Klíčové slovo - co to je?

12.11.2016

Zkratka pro klíčové slovo je "kw" z anglického "key word".

Zjednodušeně řečeno, klíčové slovo je to, co člověk píše do vyhledávače, když chce nalézt téma, které ho zajímá.

Proč byste měli znát svoje klíčová slova?

Váš web musí obsahovat hledaná klíčová slova a fráze, která hledají zájemci o Vaše produkty nebo služby, aby vás mohli ve vyhledávači najít. 

Pokud nemáte na webu uvedená ta správná klíčová slova na těch správných místech, nenajde je ani vyhledávač a tím pádem ani lidé.

Klíčové slovo se na Seznam.cz píše do horní kolonky pro hledání, ve které bliká kurzor.

Vyhledávač seznam.cz
Vyhledávač seznam.cz


Na Google.cz můžete psát klíčové slovo rovnou do adresního řádku prohlížeče či do kolonky pro hledání.

Vyhledávač google.cz
Vyhledávač google.cz


Pokud například na internetu hledáte autobazar, asi do kolonky pro vyhledávání napíšete "autobazar". Někdo jiný ale napíše prodej "ojetých vozidel" a někdo další "bazar auto" záleží na každém, ani jedno není špatně.

Vyhledávače Vám pomáhají zobrazováním vhodných návrhů o kterých předpokládají, že Vás zajímají.

Našptávač google.cz
Našptávač google.cz
Našptávač seznam.cz
Našptávač seznam.cz

Klíčové sousloví nebo fráze

Klíčové sousloví nebo fráze je více klíčových slov - např. "půjčovna aut".

Pokud jsou zpětné odkazy budovány dobře, měla by se stránka nabídnout ve vyhledávačích na co nejvíce takových podobných dotazů z jedné oblasti.

Jsou-li totiž použita tato různá klíčová slova v textu na stránce a v textu odkazů, vyhledávač si je uloží do své databáze a stránku obsahující tato slova potom nabídne ve výsledcích hledání na dotaz z klíčových slov.

Vyhledávači je jasné, že hledáte-li autobazar, nebudou Vás zajímat stránky pojednávající o něčem jiném.

Dnešní vyhledávače i poznají kde jste a snaží se nabízet výsledky již s přihlédnutím k Vaší geografické poloze a jazyku, ve kterém hledáte.

Dejte si pozor na jednu ošemetnou vlastnost vyhledávače. Pokud nějaké téma hledáte často, například pozici svého webu ve vyhledávačích a zadáváte stejné klíčové slovo abyste viděli, zdali pozice stoupá nebo klesá, bude se Vám snažit nabízet výsledky, na které jste v minulosti klikli - a to je Váš web. Vy si tak budete myslet, že jste na tom lépe a lépe.

Abyste tuto vlastnost obešli, musíte na klávesnici zmáčknout kombinaci kláves levý Ctrl+Shift+N.

Potom se Vám otevře okno v anonymním režimu, kde se vaše dřívější preference hledání neberou v potaz.

Úvod      Služby      O nás      Reference      Ceník      Kontakt      FAQ      Blog