Výdělečný web - jak by měl vypadat?
Pokud chcete aby Váš web opravdu vydělával, budete se muset oprostit od vlastních představ, jak by měl vypadat.
Web není představení Vaší společnosti, že byla založená tehdy a tehdy a že dělá to a to. Plno fotek vašich zaměstnanců a firemních prostor, ocenění a referencí. To tam může být také, ale ne jako hlavní obsah.
Chcete-li aby Váš web vydělával, tak se Vám nemusí líbit, ale musí primárně nabízet řešení problému, který trápí zákazníka.
Teprve když návštěvník na vašem webu okamžitě najde to, co hledá, tak se z něj může stát váš zákazník a web bude výdělečný. Jinak to najde jen jeden klik vedle.
Upřímně řečeno, návštěvníky váš web nijak moc nezajímá, oni si neříkají, to je ale krásný a barevný web a jaké má hezké logo, umístěné v tom správném místě. A kolik je zde zajímavých firemních informací.
Lidé koukají na hezké obrázky na instagramu a ne u vás na webu. U vás na webu chtějí vyřešit svůj problém.
Web stavíte pro vaše zákazníky a ne pro sebe
Nabídněte jim tedy na prvním místě to, co hledají. Čím méně je na jedné stránce rozptylujících prvků, tím lépe. Čím méně možností, tím menší rozhodovací paralýza. Vše by mělo vést k uzavření obchodu, koupi produktu, objednání služby.
Upozaďte své umělecké tužby či ambice a soustřeďte se na uzavření obchodu. Skutečně potřebujete minutovou animaci než se dá kliknout na stránku? Není lepší rovnou bez okolků ukázat návštěvníkovi to co hledá? Kontakt, cenu nejobjednávanější služby, návod?
Telefonní čísla, pokud chcete aby vám volali, udělejte jako aktivní odkazy aby na mobilu stačilo na něj jen ťuknout bez nutnost přepisování čísla na papír nebo kopírování.
Je text webu psán tak aby mu rozuměla a pochopila ho i vaše matka a její matka? Nebo je plný odborných termínů, které nejen že nikdo nehledá ale kromě vás ve firmě je ani nikdo kromě dalších odborníků nepoužívá?
Weby jsou navštěvovány již ze 70% z mobilu, je tedy důležité aby se velmi rychle načítaly. Takže pokud na webu nemusí být zbytečné obrázky, netapetujte ho jen aby tam něco bylo.
V současnosti se ujímají tmavé barvy stránek z důvodu, že je lidé otvírají na mobilech, kde jednak šetří baterii nižší spotřebou displeje a dále jsou lepe čitelné na slunci.
Web by měl být také živý z hlediska vývoje, to znamená, že se neustále může vylepšovat a nemusí být úplně na 100% hotový do posledního detailu ve chvíli spuštění. Naopak se může postupně dotvářet a vylepšovat podle získaných výsledků, dalších požadavků a měření z nástrojů typu Google console, Google analytics, Collabim a dalších.
Tvorba webu není jednorázová akce ale kontinuální činnost, podle toho, jak se vaše nabídka vyvíjí, jak reagují návštěvníci a co říkají měřící nástroje.